Soki odchudzające – 5 przepisów na smaczne odchudzanie i detoks!

1
soki odchudzające

Soki odchudzające powinny być stałym elementem diety i zdrowego żywienia. Naszym zadaniem nie jest zachęcenie Cię do przejścia na dietę płynną, lecz pokazanie, że spożywanie soków na odchudzanie pozwala przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej oraz wspomaga naturalny detoks organizmu. Świeżo wyciskane soki, podobnie jak koktajle odchudzające, są w stanie dostarczyć do organizmu wiele witamin, minerałów, antyoksydantów i błonnika. Ich działanie opiera się na poprawie metabolizmu oraz przyspieszeniu spalania kalorii. Zobacz nasze pomysły na przepisy oraz jak w prosty sposób możesz przygotować własne soki odchudzające!

1. Odchudzający sok z ananasa

Ananas uważany jest za jeden z najsmaczniejszych owoców na świecie. Jest słodki, ma przyjemny zapach i doskonale komponuje się z deserami oraz daniami wytrawnymi pojawiając się w towarzystwie np. mięsa. Któż nie zna pizzy hawajskiej? Okazuje się, że sok z ananasa to remedium pozwalające zredukować tkankę tłuszczową. Zawarty w ananasie enzym – bromelaina, aktywnie uczestniczy w procesie trawienia białek. Dodatkowo bromelaina w połączeniu z innymi enzymami pomaga trawić tłuszcze oraz redukować apetyt.

2. Soki odchudzające z ogórka

Owoce, które składają się głównie z wody, zawierają mało kalorii. Aby odchudzanie było skuteczne, należy pamiętać, że musimy spożywać mniej kalorii oraz spalać ich więcej! Warto wiedzieć, że posiłki powinny być dobrze zbilansowane, dlatego warto zagospodarować w jadłospisie nieco miejsca na niskokaloryczny sok lub koktajl z ogórka, który pozwoli Ci zatrzymać uczucie sytości na dłużej. Zawarte w ogórku błonnik oraz woda sprawią, że poczujesz się najedzony jednocześnie dostarczając małą ilość kalorii oraz wiele składników odżywczych. Jeśli odchudzające soki z ogórka wydają Ci się monotonne, dodaj do nich świeże listki mięty lub odrobinę soku z limonki, a poczujesz różnicę!

3. Sok z arbuza

Arbuz to owoc, który podobnie jak ogórek, w głównej mierze składa się wody. Co prawda nie jest dostępny w sklepach przez cały rok, ale warto sięgać po niego w sezonie. Doskonale gasi pragnienie, a ponadto jest niskokaloryczny – 100g owocu dostarcza zaledwie 31 kalorii.

4. Odchudzający sok z marchwi

Marchew to niedocenione źródło składników odżywczych. Surowa dostarcza niewiele kalorii oraz sporo błonnika, który wspomaga proces trawienia, a co za tym idzie – przyspiesza odchudzanie. Jedna szklanka soku wypita w porze śniadaniowej ustrzeże Cię przed sięganiem po wysokokaloryczne przekąski oraz zmniejszy chęć podjadania między posiłkami. Do soków z marchwi możesz dodać także jabłko, pomarańczę oraz imbir, dzięki czemu podniesiesz walory odżywcze napoju oraz zafundujesz swojemu organizmowi zdrowy detoks.

5. Sok z zielonej kapusty

Odchudzające soki z zielonej kapusty pozwalają eliminować wzdęcia oraz wspierać leczenie niestrawności. Sok z kapusty działa również oczyszczająco na przewód pokarmowy. Zawarty w kapuście błonnik przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Sok z zielonej kapusty to bogactwo składników odżywczych, ale jego smak i zapach mogą nieco odstraszać, dlatego warto przygotowywać do z dodatkiem np. świeżego ogórka lub soku z limonki.

Soki na odchudzanie czy koktajle?

Wspominaliśmy kiedyś, że soki odchudzające zawierają mniej błonnika niż zielone koktajle, których przygotowanie polega jedynie na zblendowaniu owoców i warzyw do formy pitnej. Dzięki temu zachowują one wszystkie witaminy i mikroelementy, a także błonnik, który usprawnia trawienie. To przewaga koktajli nad odchudzającymi sokami, gdyż te drugie zawierają błonnika znacznie mniej. Niemniej jednak, warto spożywać zarówno soki, jak i koktajle, gdyż każda dieta odchudzająca powinna być urozmaicona i dobrze zbilansowana. Dzięki temu zapewniasz sobie zdrowe, mądre i odżywcze odchudzanie.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here