Jak schudnąć po ciąży? Szybkie odchudzanie a karmienie piersią

0
jak schudnąć po ciąży

Uwaga młodej Mamy skupiona jest nie tylko na jej nowonarodzonym maleństwie, ale także na tym, by jak najszybciej wrócić do formy. Są na to sposoby – zobacz jak schudnąć po ciąży mądrze i zdrowo!

Czy można schudnąć po ciąży karmiąc piersią?

Wiele osób twierdzi, że czas karmienia piersią to zły moment na utratę zbędnych kilogramów. Nie jest to jednak prawda. Oczywiście wdrażanie w tym okresie naprawdę ostrych diet, nadmierne ćwiczenie tuż po porodzie (szczególnie, jeśli odbył się przez cesarskie cięcie) nie jest dobre. Nie zmienia to jednak faktu, że właśnie pierwsze miesiące po porodzie są najlepsze, żeby schudnąć, wrócić do formy. Nie ma więc przeszkód, aby karmiąc ciążą, zastosować rozsądną dietę. Może się nawet okazać, że taki, nieco dietetyczny sposób odżywiania będzie znacznie zdrowszy. Zazwyczaj przecież w czasie odchudzania eliminujemy z diety nadmierne ilości węglowodanów, fast foody, włączamy więcej owoców i warzyw. W połączeniu z zestawem ćwiczeń, taka dieta szybko pomoże zrzucić zbędne kilogramy.

Jak schudnąć po ciąży?

Pytanie jakie zadają sobie młode mamy to „jak schudnąć po ciąży?”, a konkretnie „jak szybko schudnąć po ciąży?” Nie da się ukryć, że nasze organizmy są naprawdę wyposażone w różne mechanizmy, które pozwalają nam w dużej mierze niejako „automatycznie” o siebie zadbać. Już w kilka tygodni po ciąży, kiedy obkurczy się macica, ciało pozbędzie się nadmiaru płynów i zadziałają hormony, waga młodej mamy powinna zmniejszyć się o 6, a nawet 9 kilogramów. Ważne jest aby w tym czasie ćwiczyć – utrata wagi powinna się bowiem łączyć z uelastycznieniem, ujędrnieniem skóry. Wykonywać ćwiczenia powinno się regularnie, ale rozsądnie – zwiększając systematycznie ich intensywność. Dla młodych mam przygotowywane są specjalne zestawy ćwiczeń, które można z wykonywać z niemowlakiem w chuście. Mają one podwójną korzyść – z jednej strony pozwalają schudnąć, a z drugiej, dają mamie dodatkowy czas z jej maleństwem.

Tajemnice odchudzania

Żeby udało się szybko stracić kilogramy po ciąży, warto wiedzieć o kilku kwestiach. Po pierwsze, po urodzeniu dziecka hormony działają na korzyść młodej mamy, co pomaga w obniżeniu wagi. Po drugie, nie jest prawdą, że mama powinna jeść więcej, ze względu na to, że karmi. Objadanie się w niczym nie pomoże, a może wręcz spowodować otyłość. Dobrze jest wiedzieć jakie ćwiczenia wykonywać zaraz po porodzie. Najlepiej zacząć od tych rozciągających. Sprawdzają się też ćwiczenia Kegla. Wiele pań właśnie po porodzie zaczyna swoją przygodę z jogą, którą można trenować nawet samodzielnie w domu. W przywróceniu równowagi pomaga też picie dużej ilości wody. Jeśli mama zamierza stosować jakiekolwiek „wspomagacze” – suplementy diety, powinna skonsultować się z lekarzem, choćby producent zapewniał o całkowitej naturalności środka.
Nie jest prawdą, że w czasie karmienia należy bardzo ograniczyć spożywane produkty. Tak naprawdę, nie wolno pić alkoholu, zdecydowanie należy obniżyć spożycie kawy. Warto też uważać na alergeny, na przykład orzeszki. Nie ma jednak problemu z jedzeniem na przykład pikantnych potraw.
Młodym mamom, które często nie mają czasu nawet zjeść obiadu o czasie, zdarzają się napady głodu. Dlatego, żeby nie podjadać między posiłkami niezdrowych rzeczy, warto mieć pod ręką coś pożywnego, ale pasującego do całej diety – jabłko, płatki owsiane, nasiona zbóż i jogurt.

Utrata wagi po ciąży powinna być bardzo naturalnym procesem. Trzeba sobie dać na niego trochę czasu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here