Jak biegać, żeby schudnąć? Rozpocznij odchudzanie przez bieganie

0
jak biegać, żeby schudnąć?

Jak biegać, żeby schudnąć? To naprawdę nic skomplikowanego, a w poniższym artykule wyjaśnimy Ci, jak powinno wyglądać efektywne odchudzanie przez bieganie. Ten rodzaj aktywności fizycznej to doskonały sposób na relaks, spalanie zbędnych kalorii oraz redukcję wagi, dzięki czemu możesz poczuć się lepiej i po prostu lżej we własnym ciele! Zobacz, dla jakich powodów warto włączyć bieganie do procesu odchudzania i jak biegać, żeby chudnąć efektywnie!

Jak biegać, żeby schudnąć?

Odchudzanie przez bieganie nie musi oznaczać intensywnych treningów interwałowych czy codziennego pokonywania długich dystansów z możliwie najszybszą prędkością. Sekretem efektywnego biegania, które skutkuje zmniejszeniem wagi jest regularność treningów oraz odpowiednio dostosowane tempo.

Rozgrzewka

W serwisie YouTube bez problemu znajdziesz filmy, które obrazują, jak powinna wyglądać rozgrzewka przed rozpoczęciem odchudzającego biegania. Pamiętaj, aby przed każdym treningiem odpowiednio i wystarczająco długo się rozgrzewać, następnie chwilę pospacerować i aby w końcu zacząć biegać.

Bieganie przez odchudzanie

Efekty biegania w postaci spalonych kalorii i zrzuconych kilogramów dostrzeżesz, jeśli będziesz biegać wolnym tempem. Tkanka tłuszczowa jest najlepiej spalana, kiedy biegasz wolno tzn. truchtasz. Dzięki temu przyspieszysz tempo metabolizmu, co przełoży się na szybsze spalanie tkanki tłuszczowej.

Ile trzeba biegać, żeby schudnąć?

Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z bieganiem, nie forsuj się, gdyż zbyt intensywny wysiłek zniechęci Cię do dalszych treningów. Osoby początkujące powinny zacząć od treningów trwających około 30 minut, by konsekwentnie podnosić poprzeczkę. Jeśli poczujesz się pewnie, możesz wydłużyć trening nawet do dwóch godzin!

Jeżeli już nabierzesz wprawy, staraj się biegać przynajmniej 3 razy w tygodniu po ok. 1 godziny.

Dlaczego warto biegać?

Bieganie jest wygodne i nieskomplikowane, możesz trenować w ten sposób gdziekolwiek chcesz, nawet na wakacjach! Wystarczy, że zabierzesz ze sobą wygodne buty. Jeżeli lubisz biegać w samotności, rekomendujemy wzięcie ze sobą ulubionej muzyki oraz włączenie odpowiedniej aplikacji do odchudzania, która pomoże kontrolować przebytą odległość, spalone kalorie oraz czas poświęcony na trening. Samotne bieganie pozwala się odprężyć i przebywać ze swoimi myślami „sam na sam”, czego każdy z nas od czasu do czasu potrzebuje.

Bieganie to najtańszy sposób na spalanie zbędnych kalorii i co ważne – możesz robić to gdzie i kiedy tylko chcesz.

Nie mogę schudnąć, mimo że biegam!

Wiele osób, które rozpoczynają swoją przygodę z bieganiem ma problem ze zrzuceniem zbędnych kilogramów mimo włożonego wysiłku. Najczęściej osoby takie narzucają sobie zbyt duże trudności, gdyż wybierają długi i intensywny trening.

Sukcesem w odchudzaniu przez bieganie są regularne treningi i wolne bieganie lub innymi słowy – trucht.

Nie biegaj ciągle tą samą ścieżką – zmieniaj trasy na takie, które mają utrudnienia np. w postaci wzniesień. Ich zdobycie wymaga nieco więcej wysiłku.

Tradycyjne truchtanie możesz także urozmaicić łącząc je ze sprintem. Dla przykładu – podczas godzinnego treningu, przebiegnij się kilka razy nieco szybciej. Twoje treningi przestaną być monotonne.

Jeżeli masz możliwość, koniecznie wykorzystaj inne metody wspierania odchudzania poprzez trening. Doskonałym przykładem może być tutaj np. odchudzające pływanie, które w przeciwieństwie do biegu, nie obciąża stawów oraz kręgosłupa. Próbuj łączyć kilka różnych aktywności fizycznych, wówczas najszybciej pozbędziesz się niechcianej tkanki tłuszczowej, a być może obudzisz w sobie nową pasję, która przeistoczy Cię w prawdziwego sportowego świra. 🙂

Mamy nadzieję, że nasz poradnik pomógł wyjaśnić, jak biegać, żeby schudnąć efektywnie.