Dieta South Beach – zasady, fazy, efekty oraz przykładowy jadłospis

0
dieta south beach

Dieta South Beach jest bardzo popularnym rodzajem diety, która pomaga w odchudzaniu dając szybko widoczne efekty. Pierwszy raz usłyszano o niej w 2003 r. za sprawą kardiologa Arthura Agatston’a odpowiedzialnego za jej opracowanie oraz opublikowanie w swojej książce. Dieta South Beach to możliwość zrzucenia od 3 do nawet 6 kilogramów w zaledwie 2 tygodnie! Wiele osób potrafi schudnąć tak naprawdę stosując jakąkolwiek dietę, wystarczy tylko przyjmować mniej kalorii, a więcej spalać. Dlaczego jednak warto zainteresować się South Beach?

Zasady diety South Beach

W przypadku diety South Beach konieczne jest przestrzeganie pewnych ustalonych reguł, ale nie ma konieczności liczenia kalorii oraz makroskładników, co oznacza, że stosując ją, nie będziesz głodować. Wręcz przeciwnie – najesz się do syta! Dieta South Beach polega na podaży produktów nisko-węglowodanowych, a zatem niezbędne będzie odstawienie wszystkich słodkich przekąsek będących źródłem cukrów. Nie jest to takie proste, jak się wydaje, ale dla chcącego nic trudnego. Konieczne jest również ograniczenie ilości spożywanych tłuszczów, natomiast istotne jest jedzenie produktów białkowych. Dieta ta jest elastyczna – nie narzuca liczby posiłków ani też ilości wchłanianych kalorii, natomiast ważne, by zastosować się do 3 faz przez które należy przejść.

Dieta South Beach – fazy

Dieta ta składa się z 3 faz i tutaj należy ściśle przestrzegać określonych zasad.

Faza 1

Polega na całkowitym wyeliminowaniu pragnienia na żywność bogatą w cukry proste i złożone. Musisz wykluczyć z jadłospisu wszystkie węglowodany, a to oznacza również, że makarony, ryż, chleb i owoce odchodzą w niepamięć. Nie możesz także pić soków owocowych ani spożywać alkoholu. Zamiast tego Twoja dieta będzie uwzględniać głównie chude mięso drobiowe i wołowe, owoce morza i produkty sojowe. Dodatkowo możesz spożywać warzywa obfitujące w błonnik, niskotłuszczowy nabiał oraz żywność bogatą w tłuszcze nienasycone, np. orzechy, awokado oraz ziarna. Faza ta trwa 14 dni.

Faza 2

Jest to faza, która trwa dość długo, ale możesz zacząć włączać do niej produkty, które były zakazane w fazie 1, np. chleb i makaron pełnoziarnisty, brązowy ryż, owoce oraz większość warzyw. Pozostajesz na tej fazie do momentu, gdy osiągniesz oczekiwaną wagę ciała. Jeśli tego dokonasz, wówczas możesz przejść do fazy trzeciej.

Faza 3

Faza trzecia diety South Beach jest fazą ostateczną i na tym etapie dozwolone są wszystkie produkty żywnościowe, które wykorzystywane były przez Ciebie w dwóch poprzednich fazach. Ma na celu utrzymanie zdrowych nawyków żywieniowych, których nauczyłeś się wcześniej. Pamiętaj o regularnych posiłkach oraz produktach pełnoziarnistych.

Dieta South Beach – przykładowy jadłospis

Śniadanie: omlet z wędzonym łososiem + kubek kawy lub herbaty

Obiad: Sałatka warzywna z krewetkami i woda niegazowana

Kolacja: Grillowane warzywa z tuńczykiem lub wieprzowiną

Deser: Serek ricotta

Przekąski: Zajadasz się nimi w ciągu dnia. Mogą być to np. roladki z indykiem lub pieczona ciecierzyca.

Dieta South Beach  – efekty oraz ryzyko

Do efektów diety South Beach na pewno można zaliczyć szybki spadek wagi i to nawet 6 kg w ciągu dwóch tygodni. Przestrzeganie zasad diety na pewno podniesie Twoją kondycję zdrowotną oraz utrwali zdrowe nawyki żywieniowe. Istnieje jednak ryzyko, że niewłaściwe przestrzeganie zasad diety może doprowadzić do zbyt niskiej podaży glukozy, a w konsekwencji objawiać się nudnościami, bólami głowy, zmęczeniem, zawrotami głowy lub odwodnieniem.

Zapraszamy do sprawdzenia także diety kapuścianej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here