Czego nie jeść, żeby schudnąć? Tych rzeczy musisz unikać!

1
czego nie jeść, żeby schudnąć?

Przygotowaliśmy listę rzeczy, która w jasny i klarowny sposób przedstawia to, czego nie jeść, żeby schudnąć. Wśród produktów tych znajdują się takie rodzaje pożywanie, które hamują metabolizm, spowalniają trawienie, powodują łaknienie oraz nie dostarczają wartościowych składników odżywczych. Generalnie rzecz ujmując, produkty te nie są sprzymierzeńcami odchudzania i jedzone nawet w niewielkich ilościach mogą przyczyniać się do nadwagi, a nawet otyłości. Problem ten szczególnie jest widoczny w Anglii oraz USA, gdzie śmieciowe jedzenie stanowi główny element odżywiania wielu osób doprowadzając do skrajnej otyłości i chorób towarzyszących. Sprawdziliśmy zatem, czego nie jeść, żeby schudnąć!

1. Biały chleb

Biały chleb to przykład pieczywa, którego należy nie jeść, żeby schudnąć. Jest on niezwykle smaczny, a najlepiej smakuje jeszcze ciepły w szczególności z masłem. Wypiekany jest on z wysoko przetworzonej białej mąki pozbawionej najcenniejszych i najzdrowszych składników odżywczych. Biały chleb ma wysoki indeks glikemiczny i może podnosić poziom cukru we krwi.

Na szczęście jest wiele rodzajów pieczywa, które są zdrowe, sycące i co ważne – zawierają błonnik pokarmowy wspomagający trawienie. Warto używać chleb żytni lub razowy, lub wypiekać samemu np. chleb gryczany.

2. Frytki, talarki i pieczone ziemniaki

Ziemniaki są smaczne, zdrowe i sycące, ale tylko w postaci gotowanej na wodzie! Niestety przygotowane z ziemniaków frytki, talarki lub zapiekanki zawierają wiele tłuszczu i kalorii. Dodatkowo jedząc je w takiej formie, często przesadzamy z ilością.

Narodową potrawą Anglików są fish and chips czyli frytki z rybą. Niestety Anglicy często zjadają frytki jako dodatek do każdego dania, a od tego już krótka droga do nadwagi.

Jeśli chcesz spalić tkankę tłuszczową, pamiętaj, że potrawy z ziemniaków przygotowane na oleju to rzecz której należy nie jeść, aby schudnąć!

3. Batony, sklepowe słodycze i lody

Wszelkie słodkości ze sklepu pełne są cukru rafinowanego oraz tłuszczu. To bomby kaloryczne z opóźnionym zapłonem. Hamują metabolizm i nie mają żadnych walorów odżywczych. Wywołują uzależnienie od białego cukru i potrzebę sięgania po więcej. Nie zaspokajają głodu i są ekstremalnie kaloryczne. Unikaj ich i zamiast nich zjadaj np. orzechy i owoce, ale również w ograniczonej ilości. Żeby schudnąć, najlepiej wcale nie jeść słodyczy!

4. Domowe wypieki – ciasta i ciasteczka

Mówi się, że domowe wypieki są najlepsze i najzdrowsze. Owszem, z tym pierwszym trudno się nie zgodzić, natomiast wcale nie są one zdrowe! Zawierają całe mnóstwo białej wysoko przetworzonej mąki oraz cukru, które przyczyniają się do powstania nadwagi podobnie jak wyżej opisane sklepowe słodkości. Domowe ciasta i ciasteczka są smaczne, ale również wysokokaloryczne. Z dwojga złego oczywiście lepiej zjeść domowe ciasto, aniżeli batonika ze sklepowej półki. Domowe wypieki od czasu do czasu nikomu nie zrobią krzywdy, ale ich również należy nie jeść, żeby schudnąć. Jeżeli szukasz zdrowych słodkich przekąsek sięgnij po nasze rafaello z kaszy jaglanej!

5. Jedzenie typu fast-food

Jedzenie typu fast-food nie należy do zdrowych. Jest bogate w tłuszcz, kiepskiej jakości mąkę oraz dodatki. Często słyszy się także, że mięso przeznaczone do produkcji fast-fooda jest przechowywane w sposób niewłaściwy, powodując jego nadpsucie i nieświeżość. Szczególnie niezdrowe jest jedzenie kupowane w marketach – niezależnie czy przygotowane na miejscu czy z mrożonki.

Każdy z nas ma jednak czasem ochotę na odskocznię, dlatego od czasu do czasu warto przygotować np. domową pizzę z dobrze dobranych składników. Szczególnie polecamy dietetyczną pizzę orkiszową.

6. Produkty typu fit

Niestety jest to bardzo zła wiadomość, ponieważ produkty typu fit mają sprzyjać odchudzaniu. Owszem, są przygotowane ze zdrowych składników m.in. płatków owsianych, otrębów, ziaren czy nasion, ale często zawierają one w składzie cukier lub co gorsze – syrop glukozowo-fruktozowy i to na pierwszej pozycji w składzie, co oznacza, że niezdrowych składników jest najwięcej! Kupując batoniki typu fit, dokładniej sprawdzaj ich skład!

Czego nie jeść, żeby schudnąć – podsumowanie

Ciężko jest nam zrezygnować ze słodyczy, hamburgerów, frytek czy pizzy. Nie musimy sobie odmawiać wszystkich tych przyjemności, ale warto ograniczyć ich spożycie od minimum np. raz lub dwa razy w tygodniu. W kontekście łakoci zdecydowanie lepiej sprawdzą się domowe wypieki, ale je również należy wyrzucić z jadłospisu, gdyż są bardzo kaloryczne i pełne cukru. Kupując produkty fit, dokładnie sprawdzaj ich skład, by uniknąć zażywania kolejnych dawek cukru ukrytych pod etykietą FIT!

Mamy nadzieję, że przedstawione tu porady okazały się dla Ciebie pomocne i od tej pory wiesz, czego nie jeść, by schudnąć zdrowo i mądrze! Dla przykładu zobacz także, co warto jeść, by przyspieszyć odchudzanie!

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here