Co jeść, żeby schudnąć? Zobacz, jak łatwo zrzucić zbędne kilogramy!

0
co jeść, żeby schudnąć?

Znalezienie odpowiedzi na pytanie “co jeść, żeby schudnąć” to najczęstsza bolączka osób mających na celu zrzucenie zbędnych kilogramów. Każdy z nas zapewne słyszał lub czytał kiedyś porady typu jedz to, nie jedz tamtego, które zazwyczaj pozostawiają mętlik w głowie. Osoby często podające się za ekspertów, wskazują, jakie rzeczy należy jeść by wspomóc odchudzanie. Z kolei inni obalają te metody twierdząc, że są one nieskuteczne. Komu zatem wierzyć? W poniższym artykule przedstawiamy listę produktów, które pozwolą Ci zrzucić zbędne kilogramy i jednocześnie porady te stanowić będą odpowiedź na postawione przez nas pytanie – co należy jeść, żeby schudnąć efektywnie!

Jajka na odchudzanie

Kilka lat temu pojawiła się informacja, że spożywanie jaj przyczynia się do wzrostu poziomu cholesterolu, co z kolei skutkować może chorobami serca. Naukowcy jednak nie potwierdzają tej teorii i przekonują, że zawarte w jajkach białko oraz zdrowe tłuszcze wywołują uczucie sytości, przyczyniają się do odchudzania i co ważne – mają niewiele kalorii, gdyż jedno jajo ugotowane na twardo zawiera ok 155 kcal. Dodatkowo żółtko stanowi bogactwo składników odżywczych! Jajka to pierwszy element, który powinien być uwzględniony na liście produktów wspomagających odchudzanie

Zielone liście warzyw

Zielone liście warzyw zawierają chlorofil nazywany krwią roślin, a ta z kolei przyczynia się do oczyszczenia organizmu i pozwala zachować dobre zdrowie oraz energię. Ponadto zielone liście to bogactwo witamin i minerałów, a także błonnika, który wyzwala uczucie sytości przy niewielkim spożyciu kalorii! Co jeść, żeby schudnąć? Na pewno warto włączyć do jadłospisu natkę pietruszki, jarmuż, szpinak, seler naciowy, rukolę, młody zielony jęczmień oraz trawę pszeniczną. Pomysłów jest mnóstwo. Zdajemy sobie sobie sprawę, że spożywanie zielonych liści w formie surowej nie jest zbyt smaczne, dlatego warto je łączyć z owocami w odchudzających koktajlach. Zobacz przykładowy przepis na zielony odchudzający koktajl, dzięki któremu podniesiesz również odporność!

Pieprz cayenne na odchudzanie

Zioła i przyprawy skrywają w sobie odchudzającą moc, która pozwoli Ci przyspieszyć metabolizm oraz wspomóc proces spalania tkanki tłuszczowej. Idealnie spisuje się tutaj odchudzający pieprz cayenne, gdyż poprawia trawienie oraz hamuje wzdęcia. Dodatkowo zawarta w pieprzu kajeńskim kapsaicyna odpowiada za stymulację procesu termogenezy, który przyczynia się do szybszego spalania tkanki tłuszczowej.

Co z łososiem?

Powszechnie uważa się, że tłuste ryby zawierają wysokiej jakości białko, zdrowe tłuszcze omega-3 oraz wiele innych cennych składników odżywczych. Pomagają zachować uczucie sytości na dłużej, dzięki czemu znika ochota na podjadanie! Niestety często pojawiają się w mediach informacje na temat nieprzyjaznych warunków hodowli łososia, co skutkuje poddawaniem w wątpliwość faktycznych korzyści zdrowotnych płynących ze spożywania tej ryby.

Warzywa strączkowe

Zadaj sobie pytanie, jak często sięgasz po warzywa strączkowe? Mało kto z nas wykorzystuje ich walory zdrowotne ze względu na długotrwały proces ich moczenia, a następnie gotowania przed spożyciem! Z tego powodu często sięgamy po warzywa strączkowe z puszki, co nie jest najlepszym pomysłem. Zachęcamy Cię szczególnie do spróbowania czerwonej soczewicy, z której można przygotować wiele smacznych potraw. Jej przygotowanie nie wymaga wcześniejszego moczenia, a jednocześnie sam proces gotowania trwa zaledwie 15 minut! Warzywa strączkowe mają wiele składników odżywczych, a w przypadku odchudzania docenimy zawarte w nich białko oraz błonnik.

Serek wiejski, ale bez słodkich dodatków!

Co jeszcze można jeść, żeby schudnąć? Jeżeli lubisz serek wiejski, to mamy dla Ciebie dobrą wiadomość! Jego spożywanie przyczyni się do poprawy efektów odchudzania, jest bogaty w białko, dlatego chętnie sięgają po niego osoby pracujące nad budową masy mięśniowej. Białko zawarte w serku wiejskim gwarantuje uczucie sytości przy dostarczeniu do organizmu niewielkiej ilości kalorii. Uwaga! Osoby cierpiące na alergię na białka mleka krowiego nie powinny sięgać serek wiejski. Pamiętaj także, aby nie kupować twarożków z dodatkiem dżemów i słodkich dodatków!

Doceń orzechy

Powszechnie uważa się, że orzechy są tłuste, natomiast spożywane w kontrolowanych ilościach mogą doskonale wpłynąć na poprawę sylwetki! Przede wszystkim należy pamiętać, że owszem są tłuste, ale jest to zdrowy tłuszcz, którego organizm potrzebuje! Orzechy to dokonała przekąska, jednak musisz znać umiar, gdyż ich nadmierne spożycie może wywołać efekty inne niż oczekiwane!

Co jeść, żeby schudnąć? Podsumowanie

Wymienione przez nas produkty pozwolą Ci schudnąć łatwiej, a przy tym dostarczając wielu składników odżywczych. Pamiętaj jednak, że dieta powinna być urozmaicona i nie wolno ograniczać się tylko do jednego produktu czy grupy produktów! Dodatkowo warto jeść ryby, takie jak tuńczyk czy makrela. Nie zapominaj także, że zdrowe tłuszcze znajdziesz również w awokado. Owoce, mimo że zawierają cukier również są wskazane w zdrowej diecie. Warto także zwiększyć spożycie produktów pełnoziarnistych oraz nasion chia. Mamy nadzieję, że dzięki naszym poradom, wiesz już co jeść, żeby schudnąć szybciej i efektywniej, a przy tym zdrowo!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here