Alkohol a odchudzanie – dodatkowe kalorie, które tuczą?

0
alkohol a odchudzanie

Czy istnieje związek między alkoholem a odchudzaniem i czy jego spożywanie w trakcie kuracji odchudzającej może przyczynić się do zmniejszenia efektów odchudzania lub przytycia? Nie ma osoby, która chociaż raz nie spróbowałaby alkoholu. Środek ten pod postacią piwa lub wódki, kolorowych drinków oraz innych napojów wyskokowych pozwala nam się odprężyć, rozwiązuje języki oraz sprzyja zawieraniu nowych znajomości. Co w sytuacji, jeśli jesteś na diecie lub odchudzasz się i masz zamiar pić alkohol? Czy jego spożywanie sprzyja tyciu?

Alkohol a odchudzanie

Alkohol na odchudzanie? Na pewno nie pomaga, ale czy stosowanie go w racjonalnych ilościach może przyczynić się do pogorszenia efektów spalania tkanki tłuszczowej? Czy to prawda, że alkohol powoduje tycie? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Jeżeli nie jesteś nałogowym alkoholikiem, spożywasz go wyłącznie okazjonalnie oraz zdajesz sobie sprawę z kalorii zawartych w Twoim ulubionym drinku lub piwie, wówczas jest duża szansa, że alkohol nie wywrze na Twoją sylwetkę negatywnego wpływu i nie obrośniesz w dodatkową tkankę tłuszczową!

Kalorie w alkoholu

Alkohol sam w sobie nie jest zbytnio kaloryczny – to już wiemy. Nie sprzyja on jednak odchudzaniu w sytuacji, jeśli lubisz pijać kolorowe drinki. Owszem są one niezwykle smaczne, ale jedna szklanka ulubionego wyskokowego napoju może zawierać nawet do 7 łyżeczek cukru. Problemu zatem nie należy doszukiwać się w samym alkoholu, a w miksturach alkoholowych, które są pełne rafinowanego cukru – czyli najgorszego z możliwych, a ten zdecydowanie nie jest sprzymierzeńcem odchudzania i dobrego metabolizmu.

Jeśli decydujesz się wypić, sięgnij po wytrawne wino, szoty z wódki czy rumu i unikaj słodzenia lub zapijania alkoholu sokami, które również są pełne niezdrowych cukrów.

Co tak naprawdę tuczy?

Mike Roussell – doktor dietetyki wyjaśnił, jakie występują związki między alkoholem a odchudzaniem. Podkreśla on, że jednym z mitów jest stwierdzenie, że alkohol tuczy. Najgorsze dla Twojej sylwetki są połączenia alkoholu i słodkich napojów, drinki z domieszką substancji słodzących oraz jedzenie spożywane podczas libacji alkoholowej. To właśnie te elementy, powodują, że mimo iż alkohol nie jest tuczący, w rzeczywistości może spowodować wzrost wagi.

Pić czy nie pić? Oto jest pytanie

Badania pokazują, że spożycie umiarkowanej ilości alkoholu (1 kieliszek w przypadku kobiet) podnosi poziom dobrego cholesterolu. Co ciekawe – osoby spożywające alkohol w niewielkiej ilości kilka razy w tygodniu, żyją dłużej.

Pij alkohol z głową, tak by uniknąć kaca i nie spędzić następnego dnia po imprezie na nicnierobieniu, kiedy czas ten można poświęcić np. na trening, jogging, czy odchudzające pływanie.

Alkohol a odchudzanie – wnioski

Staraj się pić alkohol z dodatkami, które nie podnoszą jego kaloryczności. Zamiast cukru czy innych słodzików użyj np. liści mięty i soku z limonki. Związki pomiędzy alkoholem a odchudzaniem to przede wszystkim wzrost apetytu po spożyciu napojów wyskokowych, dlatego tak wiele wyjść integracyjnych czy zwykłych imprez swój finał znajduje w barze z kebabem, gdzie nie kontrolujesz ilości pochłanianych kalorii. To one w połączeniu z alkoholem stanowią wroga, który staje na drodze do smukłej sylwetki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here